Rozvrhy sportů

Fitness aktivity - Bosu Core

Garant:

9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18
po
út
st
čt
so
ne

Anotace:

Core je pomalé cvičení zaměřené na posílení centra těla – „core“, což jsou hluboké břišní a zádové svaly, svaly pánevního dna a bránice. Lekce obsahuje jednoduchou zahřívací část a následují pomalé efektivní cviky na posílení a balanci celého těla. Zpevněním těchto svalů se zlepší koordinace pohybů a stabilita. BOSU je zkratka pro ‘both sides up = obě strany nahoru‘. Půl míč, s pevnou základnou. BOSU Balance Trainer můžeme používat „bublinou“ nahoru i dolů pro různé druhy balančních cvičení. Výuka je rozložena do 12 praktických lekcí, jejichž obsahová náročnost se rovnoměrně zvyšuje.

Cíl:

Cilem cvičení je naučit se správné držení těla, prevence bolestí zad a problémů s tím souvisejících. Díky Bosu efektivně zpevníme svaly celého těla, včetně svalových skupin, které běžným cvičením nelze posílit (centrum těla - hluboké břišní a zádové svaly. Pozitivně ovlivníme pohybových schopností a dovedností, zlepšení rovnováhu a stabilitu těla.

Výsledky učení předmětu:

Posílení svalů hlubokého stabilizačního systému využitím balanční pomůcky bosu, zlepšená koordinace a fyzická kondice.

Skupinová forma cvičení vhodná pro začátečníky i pro pokročilé.
Z = (začátečníci) osvojení zakladních prvků a zaměření se na správnou techniku cvičení
P = (pokročilí) zdokonalování a složitější choreografie, vyšší tréninkové dávky


Osnova výuky:

  • Seznámení s BOZP
  • Nácvik správné techniky cvičení na bosu
  • Nácvik správné techniky posilovacích cviků na bosu
  • Posilování středu těla + posilování zaměřené na dolní končetiny
  • Posilování středu těla + posilování zaměřené na horní končetiny
  • Posilování středu těla + posilování zaměřené na zádové, břišní a hýžďové svalstvo
  • Posilování středu těla + komplexní posilování celého těla
  • Nácvik balančních cviků na bosu
  • Posilování + procvičování balancí
  • Zdokonalování techniky a zvyšování kondice cvičením na bosu
  • Zdokonalování techniky a zvyšování kondice cvičením na bosu
  • Zdokonalování techniky a zvyšování kondice cvičením na bosu

 

Doporučená literatura:
Muchová, M., Tománková, K. (2009). Cvičení na balanční plošině. Praha. Grada Publishing,a.s., ,
Čihák, R. (2001). Anatomie. Praha. Grada Publishing.
Hájková, J. (2006). Aerobik – soutěžní formy: Kompletní průvodce tréninkem. Praha. Grada Publishing.
Jebavý, R., Zumr, T. (2009). Posilování s balančními pomůckami. Praha. Grada Publishing.

 

Lektor: Bc.Lenka Pagáčová

Katalogové listy