Rozvrhy sportů

Fitness aktivity - Kalistenika

Garant:

9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18
po
út Zlatník
st
čt
so
ne
 
FCM - bojová umění

Anotace:

Kalistenika (calisthenics) je posilování především s vlastní váhou těla a mnohdy se lze obejít bez jakéhokoliv nářadí a pomůcek.

Hlavním cílem je porozumění pohybů vlastního těla, jeho efektivní zesílení, zpevnění a zvýšení vytrvalosti
Při kalisthenice jde především o získání absolutní kontroly nad svým tělem – naučit se tedy tělo perfektně ovládat, zvládnout při každém cviku zapojit přesně ty správné svaly a maximálně tak využít jejich potenciál.

Obsah předmětu: zimní semestr

Seznámení s kalistenikou a jejími možnostmi. Důraz bude kladen přednostně na rozvoj síly. Avšak díky tomu, jak je kalistenika variabilní, lze cvičení uzpůsobit podle potřeb všech cvičících.
Součástí každé hodiny bude rozehřátí a prevence před možnými zraněními způsobenými přetěžováním pohybového aparátu.

Skupinová forma cvičení vhodná pro začátečníky i pokročilé.
Z = (začátečníci) – získání znalostí ohledně správných technik a schopnosti posilovat pouze s vlastní váhou těla
P = (pokročilí) – získání nových znalostí jak u základních, tak i pokročilejších cviků

Cíl předmětu: 

• Zvýšení fyzické síly
• Porozumění cvičení pouze s váhou vlastního těla
• Zpevnění a zesílení celého těla
• Zvýšení fyzické kondice

Osnova výuky:

• Seznámení s BOZP, úvod do kalisteniky, důraz na správnost techniky
• Cviky a jejich správná technika na hrazdě
• Trénink celého těla (příprava na izolovanější tréninky)
• Horní část těla (hlavně paže a hrudník), zásobník cviků
• Zaměření na ramena a další tlakové cviky horní části těla, příprava na stojky
• Nohy, střed těla, explozivní síla paží
• Zaměření na záda, stojky

 

Lektor: Rostislav Zlatník


TURNAJE A AKCE - Vánoční hry, Den sportu, aj. (vhodné pro náhradu zameškané výuky)

KURZY - nadstavbová aktivita ve spolupráci s VSK VUT Brno

Akce

Katalogové listy