Detail předmětu
Týmový projekt
CESA-STEPAk. rok: 2020/2021
Studenti ve skupinách realizují v průběhu semestru projekt na vybrané téma pod odborným vedením učitele nebo doktoranda z některého ústavu podílejícího se na výuce oboru. Obsahem projektu je samostatná činnost od zadání, studia teorie, vytvoření struktury plánu a designu projektu, metodiky práce, vlastní praktické činnosti, zpracování výsledků a vyhodnocení výsledků a sestavení závěrů.
Součástí výuky jsou přednášky k jednotlivým fázím tvorby a realizace projektu a semináře s vedoucím skupiny k průběhu prací na projektu. Projekt je zakončen obhajobou, která je součástí hodnocení.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Předmět připraví studenta na praktické činnosti spojené s přípravou projektu, jeho organizací, přípravou harmonogramu, zajištění materiálně-technické základny.
Student bude umět vytvořit logický harmonogram projektové činnosti zaměřené na monitoring pohybových aktivit.
Student získá praktické znalosti a dovednosti v jednotlivých fázích přípravy a vedení projektu.
Student bude schopen zvolit vhodnou přístrojovou techniku pro splnění cíle projektu a bude schopen pracovat s výzkumnou metodou pro sběr, zpracování a vyhodnocení dat.
Výstupem předmětu je obhájení projektu, při kterém skupina musí:
- prokázat systematickou, pravidelnou činnost v průběhu semestru,
- vysvětlit smysl projektu, vytvořit výzkumnou otázku, popsat cíl projektu,
- popsat metodiku práce, vysvětlit její problematiku, dílčí úkoly, harmonogram,
- vysvětlit zpracování výsledků, interpretovat je a prokázat schopnost diskutovat jejich význam,
- prokázat schopnost vyvodit závěry.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Distatnční výuka - on line přednášky, konzultace.
Způsob a kritéria hodnocení
Realizace výzkumné části - sběr, zpracování a popis dat
Diskuze, závěry práce
Hodnocení výstupu - článku do odborné ho periodika
Prezentace výsledků.
Každá část hodnocena zvlášť, max 20 %. Celkově skupina musí dosáhnout součtu 70 %, aniž by některá část nebyla vůbec hodnocena.
Osnovy výuky
Součástí výuky jsou přednášky k jednotlivým fázím tvorby a realizace projektu a semináře s vedoucím skupiny k průběhu prací na projektu. Projekt je zakončen obhajobou, která je součástí hodnocení.
Přednášky:
1. Úvod do výzkumné činnosti, záměr. Práce týmu, činnosti jednotlivce, skupinová dynamika
2. Tvorba projektu, projektová dokumentace. Výběr tématu projektu, rizika a efekt projektu
Semináře:
1. Práce se záměrem, studium teoretických východisek
2. Příprava projektu na dané téma, návrh projektu, příprava metodiky práce
3. Návrh výzkumného designu Zajištění materiálně-technické základny, přístrojová technika, zajištění výzkumného souboru, práce se souborem
4.Time management projektu, Organizace měření, vlastní měření, sběr a zpracování dat
5.-6. Vyhodnocení dat, diskuze, závěry. Tvorba závěrečné zprávy z projektu v podobě příspěvku do odborného periodika.
Samostatná týmová praktická činnost, realizace navrženého projektu, zpracování výsledků, sepsání zprávy a prezentace výsledků.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
eLearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPC-STC bakalářský, 2. ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Projekt
Vyučující / Lektor
eLearning