Detail předmětu
Týmové dovednosti
CESA-STDAk. rok: 2021/2022
1. Týmové dovednosti a teambuilding – úvod do studia, potřeba spolupráce, skupina a tým
2. Osobní vztahy
3. Osobnost a role
4. Aktivní výuka formou skupinových metod
5. Teambuilding a potřeba jeho realizace při spolupráci
6. Adaptační procesy a způsoby adaptace v pracovních skupinách nebo týmech
7. Závazek a smlouva se školitelem
8. Posouzení potřeby, podávání zpětné vazby
9. Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy
10. Řešení konfliktů, synchronizace strategií
11. Obnovení důvěry, rychlé intervence
12. Podpora týmu
13. Hodnotící feedback, supervize
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu
- znát prostředky supervize pro odhalování skrytých nedostatků v týmové spolupráci
- umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu
- student bude schopen pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Teorie: skupina, tým, týmová spolupráce, význam teambuildingu
Praxe: hry pro rozvoj komunikace, osobní vztahy a osobnostní rozvoj
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje
Teorie: skupinová dynamika, vztahy v týmu, potřeba a zpětná vazba
Praxe: hry pro rozvoj spolupráce v týmu, schopnost řešit vznikající potřeby v týmu, hry pro rozvoj spolupráce
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje
2. blok
Teorie: osobnost a role v týmu, podpora týmu, řešení konfliktů
Praxe: hry pro rozvoj spolupráce, konflikt a jeho řešení, hry pro skupinovou podporu
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje
3. Blok
Teorie: synchronizace strategie v týmu, obnovení důvěry, podpora týmu, hodnotící feedback
Praxe: hry pro rozvoj podpory v týmu
Workshop: osobní zkušenosti a zážitky, význam aktivit, směry dalšího rozvoje
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prerekvizity a korekvizity
- doporučená prerekvizita
Základní literatura
Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
Zahrádková, I. (2006). Teambuilding. Praha: Portál.
MARQUET, D., L. (2016). Otočte svou loď. Brno: MotivP
NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP (CS)
DYTRT, Z. et al. (2014). Kvalitativní management – leadership. Brno: MotivP (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPC-STC bakalářský, 2. ročník, zimní semestr, volitelný
, 3. ročník, zimní semestr, volitelný