Detail předmětu

Týmové dovednosti

CESA-STDAk. rok: 2023/2024

1. Týmové dovednosti a teambuilding – úvod do studia, potřeba spolupráce, skupina a tým
2. Osobní vztahy
3. Osobnost a role
4. Aktivní výuka formou skupinových metod
5. Teambuilding a potřeba jeho realizace při spolupráci
6. Adaptační procesy a způsoby adaptace v pracovních skupinách nebo týmech
7. Závazek a smlouva se školitelem
8. Posouzení potřeby, podávání zpětné vazby
9. Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy
10. Řešení konfliktů, synchronizace strategií
11. Obnovení důvěry, rychlé intervence
12. Podpora týmu
13. Hodnotící feedback, supervize

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Vstupní znalosti

Absolvování předmětu Kinantropologie

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Předmět je ukončen zápočtem a písemným testem.

Učební cíle

Klíčovou determinantou týmových dovedností je naučit studenty základům spolupráce v týmu při přípravě výzkumných projektů a skupinových šetření v laboratoři nebo při terénních výzkumech. Získané poznatky budou doplněny moderními přístupy z manažerského prostředí, které umožní studentům lépe reagovat na aktuální poptávku po znalostech týmové spolupráce. Díky implementaci aktuálních prostupů a metod lze efektivněji dosahovat vytyčených cílů řešením úkolů prostřednictvím týmové spolupráce.


Na konci tohoto předmětu student bude:
- umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu
- znát prostředky supervize pro odhalování skrytých nedostatků v týmové spolupráci
- umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu
- student bude schopen pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Birch, P. (2005). Koučování. Brno: CO Booksa.s
Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
Zahrádková, I. (2006). Teambuilding. Praha: Portál.
MARQUET, D., L. (2016). Otočte svou loď. Brno: MotivP
NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP (CS)
DYTRT, Z. et al. (2014). Kvalitativní management – leadership. Brno: MotivP (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-STC bakalářský, 2. ročník, zimní semestr, volitelný
    , 3. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor