Detail předmětu

Monitoring základních determinant zdravého životního stylu

CESA-SMZSAk. rok: 2023/2024

Výuka předmětu je zaměřena v teoretické oblasti na seznámení studentů se širokou problematikou zdravého životního stylu a strategiemi podpory zdravého životního stylu v ČR a některých vyspělých zemích. V praktické oblasti je výuka zaměřena na metody sběru dat, využití vhodné monitorovací techniky a tvorbu designu projektu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Garant předmětu

Vstupní znalosti

Znalosti o působení pohybové aktivity na lidské zdraví, prevence zdraví.

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Hodnocení: seminární práce 20 %, písemný zápočtový test 80 %.
Zápočtový test je nutné splnit minimálně na 60 %.
Přednášky povinné 80 %. Semináře povinné ze 100 %. Je možné výjimečně náhradit po dohodě s vyučujícím.

Učební cíle

Cílem předmětu je získat základních vědomosti o zdravém životním stylu a zkušenosti s praktickými dovednostmi se sběrem dat u různých sociálních skupin, pomocí různých metod a technických prostředků.
Student bude po absolvování kurzu schopen:
- student porozumí významu a důležitosti monitoringu determinant zdravého životního stylu ve všech složkách populace,
- vysvětlí roli zdravého životního stylu v podpoře zdraví a prevenci onemocnění, porozumí praktické práci s přístroji a zařízeními umožňujícími měření úrovně determinant zdravého životního stylu,
- dokáže aplikovat praktické aktivity za použití nových metod a technologií,
- umí využívat kvalitativní i kvantitativní metody sběru dat, logistiku jeho sběru a následného vyhodnocení,
- získá své dovednosti při tvorbě, realizaci a hodnocení intervencí zaměřených na zlepšení úrovně zdravého životního stylu na národní a regionální úrovni,
- bude schopen použít vhodné metody sběru dat v rámci zpracování bakalářské a diplomové práce.
Seminární prací budou získané schopnosti a dovednosti ověřeny.

Základní literatura

SIGMUNDOVÁ D., SIGMUND E. (2015). Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. (CS)
HENDL J., DOBRÝ L. (2011). Zdravotní benefity pohybových aktivit: Monitorování, intervence, evaluace. Praha: Karolinum. (CS)
SIGMUNDOVÁ D., SIGMUND E. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. (CS)
HENDL J. (2009). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. (CS)
KALMAN M., HAMŘÍK Z., PAVELKA J. (2009). Podpora pohybové aktivity pro odbornou veřejnost. Olomouc: ORE-institut. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BPC-STC bakalářský, 3. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Seminář

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor